pondelok 2. apríla 2018

O tom, ako Damien prvýkrát navštívil Brno

Pripravte sa na lavínu fotiek


Zdravím všetkých Moravákov!

Pred týždňom v piatok som sa po úspešnej skúške vybral do nášho hlavného mesta, kde som sa stretol s Benzénom, aby sme išli do Brna, kde študuje. Už dlhšiu dobu som chcel Brno navštíviť a teraz keď sa naskytla príležitosť, prečo nie? Musím povedať, že som za to veľmi rád. Mesto má skutočne, čo ponúknuť a je naozaj krásne.

No a teda ešte predtým, než sme sa tam naozaj vydali, zastavili sme sa ešte na pochod, keď sme už išli cez Bratislavu. #somzaslušnéSlovensko


Prešli sme sa, vypočuli prejav, burácanie vyvolané davovou psychózou, zaspievali štátnu hymnu a dav sa rozpustil. Musím uznať, že tento na mňa nepôsobil tak veľkolepo ako ten prvý. No o tom to predsa nebolo.


Ako sme sa predierali davom ľudí, náhle nás hlad donútil odbočiť do najbližšej reštaurácie.


Následne sme navštívili Martinus a nakoniec sme sa vlakom dopravili do Brna, kde sme prepašovali mňa cez intrákovú vrátnicu. Nebolo to také náročné. S ruksakom na chrbte sa stačilo len slušne pozdraviť vrátničke a tváriť sa ako obyvateľ. Vraj bola nová, o to lepšie.

Na druhý deň sme sa vybrali do ulíc. Prvá zastávka, ktorú sme absolvovali bola výstava Paneland. Išlo vlastne o ukážku bytu zo sedemdesiatych a osemdesiatych rokov minulého storočia. Bolo veľmi zaujímavé sledovať, ako žili a v čom vyrastali naši rodičia. Ešteže sme to stihli deň pred koncom.


Pred vstupom predávali predražené suveníry. 

Vstup




Na stene nám premietali zábery oných čias

Takýchto telefónov tam bolo viac a boli medzi sebou prepojené


Obývacia izba



Kúpeľňa




Kuchyňa




Mapa Česko-Slovenska na záchode.

Detská izba




Spálňa




Chodba






Exteriér


Pohľad na byt zhora
Po tomto zážitku nasledovalo ďalšie chodenie a chodenie a chodenie. Dosť sa čudujem, že moje topánky toľko vydržali.












Medzitým, ako sme behali krížom-krážom po meste a stretávali veľmi milých ľudí, sme narazili aj na Veľkonočné trhy, kde sme smäd zahnali zeleným pivom. Zastavili sme sa aj pri stánku s čokoládou, pretože mali vzorky zdarma a myslím, že to je dostatočne pádny dôvod prečo sa tam zdržať. Odniesol som si odtiaľ tmavú čokoládu s morskou soľou pričom sa milé slečny  ktoré ich predávali  spýtali, kam bude čokoláda cestovať. Už som spomínal, že sa mi Brno veľmi páči?



Poslednou zastávkou pred mojím odchodom bolo, ako inak, jedlo. Predtým som nejedol v Indickej reštaurácii, no musím povedať, že som sa poriadne prežral.


To by bolo snáď všetko k môjmu malému výletu do Brna. Teším sa na to, čo navštívim nabudúce.

Zatiaľ sa ale majte a čítame sa nabudúce

Orloj na záver

5 komentárov:

  1. Veľmi pekný príspevok. :)
    Brno je naozaj pekné mesto a výborné aj pre štúdium. To, kde sa berie toľká prívetivosť niektorých miestnych je pre mňa tiež už nejaký čas záhadou (najmä keď si to porovnám s Bratislavou). :D
    Chválim fotky, naozaj vyšli. ;)
    Uži si zbytok víkendu a maj pekný týždeň. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu :)
      Nemôžem inak než súhlasiť. Študuješ v Brne? :)
      Aj tebe pekný nastávajúci týždeň :)

      Odstrániť
  2. Ďakujem.
    Áno, študujem. :D Je to drina, ale verím, že sa to vyplatí. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite áno, držím palce. Úspešne doštuduj. :)

      Odstrániť
    2. Vďaka. Veľa šťastia aj tebe. :)

      Odstrániť